Menu

Katasztrófa elhárítás

Tervezés, szakértelem, pénzügyi fedezet

A legalább elégséges válaszhoz szükséges feltétel, hogy legyen írott és rendszeresen tesztelt üzletfolytonossági-, és katasztrófa elhárítási tervünk. A tervek és azok rendszeres tesztjei már nagy lépést jelenthetnek. Biztosak vagyunk abban, hogy minden vállalat és intézmény védeni akarja alkalmazásait és adatait leállás, vagy katasztrófa helyzet ellen.

Ugyanakkor ahhoz, hogy a tervben foglaltakat megfelelően implementálják, nincs meg mindig a belső szakértelem és a szükséges pénzügyi fedezet.

A tradicionális katasztrófa környezetek kialakítása mindig

  • túlzottan magas költségvetés igényű
  • rendkívül komplex feladat, amelynek
  • kihasználási hányadosa roppant alacsony, így
  • a tőke haszonáldozat költsége mindig magas

Klasszikus katasztrófa környezetek kiépítésénél rendszerint mérlegelni kell a megfizethető és a szükséges védelmi szintek között. A felhő alapú katasztrófa elhárítási szolgáltatás lehetőséget kínál arra, hogy a kapacitás igényeket mindig a legrövidebb időn belül kiszolgálja, és védje vállalata folyamatos üzletmenetét.

A felhő alapú katasztrófa elhárítási szolgáltatás szükségtelenné teszi az elsődleges informatikai környezet duplikációját, így annak beruházási, üzemeltetési, fejlesztési és szoftver licensz költségeit is. A lényegesen rugalmasabb - használat alapú – szerződések alapján a vállalat kizárólag azért fizet, amit felhasznál. Ez a katasztrófa elhárítás esetében életszerűbb és fenntarthatóbb működési modellt eredményez. Az üzletmenet folytonosságot a rövidebb helyreállítási idővel, a legmagasabb biztonsággal és a legalacsonyabb költségekkel párosítja.

A legfontosabb mérőszámok az RTO (a helyreállításig maximálisan eltelt idő az OLA alapján) és RPO (a katasztrófa helyzetben még elfogadható adatvesztés maximális mértéke) értékek. Az RTO/RPO értékek meghatározásánál mérlegelni kell az üzem kiesésnek a vállalatra gyakorolt pénzügyi hatását. A pénzügyi hatáselemzésnél kiemelendő az üzleti eredményekre és a vállalat jó hírnevére gyakorolt hatás.

AWS modellek a katasztrófa elhárítására

Az Amazon Web Services (AWS) többféle katasztrófa elhárítási metódust támogat. A „Pilot-light”-ban a kialakított infrastruktúra és szolgáltatások rövid idő alatti felskálázásán át egészen a „Hot-standby”-ban rendelkezésre álló, az éles környezettel szinte teljes mértékben megegyező, nagyon gyors „failover”-t biztosító architektúráig.

Miben segít az AWS?

Az AWS globális infrastruktúrája a világ különböző földrészein jelenleg 16 régióban 42, fizikailag is különálló, szeparált, ún. „Availability Zone”-ban, azon belül egy vagy több, különálló adatközpontban található.

Az AWS folyamatosan fejleszti a biztonsági sztenderdeknek és az iparág-specifikus sztenderdeknek való megfelelőséget.

Az AWS-ben megvalósított, felhő alapú szolgáltatás legfőbb előnye a kiemelkedő teljesítmény, a „No-Tape” gyakorlat, a széleskörű megfelelőség, az elaszticitás és a magasan fejlett biztonság.

MILYEN SZOLGÁLTATÁSOKKAL BÍZHAT MEG BENNÜNKET?

A felhő informatika kialakításában a szakértelem a legfontosabb ismérv. Az AWS egy egyedülállóan hatékony megoldás, segítünk, hogy hasznosítani tudja.
Tervezünk, megvalósítunk, üzemeltetünk.

Szolgáltatásaink